
-Badania jakie zostały przeprowadzone, dowodzą, że poziom kompetencji młodzieży na poziomie gimnazjum pomiędzy małymi ośrodkami, a dużymi, jest do siebie zbliżony. Różnice zaczynają się od szkoły ponadgimnazjalnej. Tu rozbieżność jest bardzo duża. Wynika to z braku możliwości uczestniczenia w zróżnicowanych (i wielu grupach), rówieśników i nie tylko. W Stoczku uczeń idąc do szkoły widzi te same twarze i te same osoby. Dlatego Liceum w Stoczku, ale też w innych małych ośrodkach nie powinno istnieć. Słyszę, że pierwsza klasa liceum się nie zebrała, i bardzo dobrze!- powiedział Artur Łęga Kierownik Programów Lokalnych, Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży do uczestników Lokalnego Forum Równać Szanse, które zorganizował Inkubator Kreatywności Społecznej.
Ta wypowiedź padła na samym początku Forum. Część dyskutantów zirytowała się, inni byli nieco zakłopotani. Nie mniej jednak ten głos, dał impuls do owocnych dyskusji.
Środowe spotkanie w Pracowni Orange było okazją do pomocy w opracowaniu diagnozy naszego środowiska obejmującego teren miasta i gminy Stoczek Łukowski w zakresie sytuacji i rozwoju naszej młodzieży. Diagnozę ma opracować Katia Novikowa. W Forum wzięli udział przedstawiciele różnych podmiotów, szkół, instytucji, stowarzyszeń oraz grup nieformalnych, które na co dzień działają w tym obszarze, a którym zależy na poprawie sytuacji młodych osób z naszego terenu.
Dyskusja przeprowadzona metodą world cafe toczyła się w pięciu obszarach:
1. Instytucje w obszarze edukacji, w tym edukacji nieformalnej takie jak stowarzyszenia, fundacje i grupy nieformalne.
2. Dalsza edukacja młodych, a rynek pracy.
3. Oferta zagospodarowania wolnego czasu, w tym dostęp do infrastruktury sportowej, edukacyjnej, kulturalnej
4. Usprawnienie współpracy na rzecz młodzieży, stworzenie wspólnego kalendarza działań skierowanych do młodzieży.
5. Twoje pomysły na młodzież, czyli jakich zajęć, obiektów, wydarzeń brakuje młodzieży.
Rozmowy były owocne, a wnioski które dzięki nim będą wyciągnięte, z pewnością przyczynią się do trafnych i przemyślanych działań w obszarze wsparci rozwoju młodzieży.
Do lepszego experta. Od września 2013 roku MEN zlikwidowało licea profilowane, ponieważ według MEN były mało efektywnym typem szkoły, który nie odpowiadał potrzebom rynku pracy. Program nauczania LO w całej Polsce jest ten sam, w zależności od rozszerzenia różni sie mniejszą lub większą liczbą godzin z danego rozszerzanego przedmiotu, która to liczba godzin w tygodniowym planie nauczania nie może przekroczyć narzuconej przez MEN. Nazwy profili, które przytoczyłeś, lepszy expercie, są nazwami czysto marketingowymi – wymyślanymi przez poszczególne szkoły. Ewentualne warsztaty, wyjazdy, koła naukowe, spotkania, etc. są zajęciami pozalekcyjnymi finansowanymi najczęściej przez sponsorów, bądź rodziców uczniów chociaż zdarza się, że również… Dowiedz się więcej »
skoro mieszasz w jednym kotle – terroryzm, gender(!) i sekty to gratuluję pomysłowości! dorzuć do tego jeszcze kościół katolicki, największą sektę i mafię. widać jakie uczelnie kończyłaś – chyba KUL. ależ wykształcona jesteś skoro nie wiesz co to gender. Na pipidówach właśnie młodzież „aspiruje” do tej z większych miast i myśli, że przez ćpanie jej dorównuje. widać, że totalnie nie zdajesz sobie sprawy ze skali narkomaństwa w wielkich miastach, a na wiochach pod Twoim nosem. właśnie u nas tego najwięcej. Koła zainteresowań mają być finansowane?! sponsorzy?! nie bądź śmieszna. kto chce, rodzic mu da, albo sam zarobi. jest tyle fundacji,… Dowiedz się więcej »
Czyżby „lepszy expert” to nowe wcielenie „Heinricha”? Taka sama buta, arogancja, i zarozumialstwo… Najgorzej jak ktoś nic nie wie, nic nie robi, a tylko krytykuje ( i to w chamski sposób). Jest to wybitnie prymitywnie ale najłatwiejsze. Trzeba było się pojawić na spotkaniu i grać Mesjasza! Jak nie byłe,ś to teraz nie obrażaj ludzi!
Łojojoj!!! Dawno mnie tu nie było. Oświadczam, że „lepszy expert” to nie ja. Nie czytałem jeszcze wszystkich komentarzy, więc nawet nie wiem czy lepszy expert mówi mądrze, czy pie*doli głupoty. Jak przeczytam to może się ustosunkuję. Czytałem natomiast artykuł i ze smutkiem muszę stwierdzić, że Artur Łęga miał trochę racji – kiedy chodziłem do naszego LO najbardziej raziło mnie w oczy małe zróżnicowanie grup uczniów. Miałem już wtedy swoje konkretne zainteresowania i próżno było szukać osób, z którymi mógłbym się nimi podzielić. Większość to była taka trochę jednorodna masa – szkoła, dom i w sobotę dyskoteka… i tak w kółko.… Dowiedz się więcej »
Heinrich wywołany do tablicy jest niezawodny…. 😉 Cieszę się, że jesteś, bo bez Ciebie jakoś sennie na tej stronie…
aaa, nazwy czysto marketingowe? nie sądzę. za nazwami idzie masa warsztatów, wyjazdów edukacyjnych itd. potwierdzone 🙂
a ja mam pytanie ?
chyba z ramienia policji najlepszym ekspertem tych tematach byłby Pan Wałachowski ! od 1o lat pracuje z młodzieżą z terenu miasta i gminy i jego głos na temat wszystkich tych punktów byłby najbardziej obiektywny!
a w Radoryżu ? w Żelechowie powinno istnieć ? tam na kierowniczych stanowiskach sa ludzie którym się chce !!!! jest potrzeba na klasy mundurowe ? to to robią ! a w Stoczku a po ??? i tak pensja sie należy ….. i w tym jest problem , brak przyszłościowego myślenia !!!
czy jest to burza mózgów, która ma na celu uzdrowić/polepszyć/zmodernizować stoczkowskie liceum?! zabawne. czy ja dobrze widzę?! jest to grupa składająca się z osób starszych bądź starych, wykształconych na słabych uczelniach bądź w ogóle, które mają ukończone nic nie znaczące „kursy”, są niekompetentne, nie mające zielonego pojęcia o edukacji, zróżnicowaniu potrzeb naukowych, kulturalnych, społecznych etc. młodzieży, i są to małomiasteczkowi, wiejscy, samozwańczy eksperci, którzy pojęcia nie mają, żeby zmodernizować cokolwiek… to nic się nie zmieni! reanimacja dawno już zdechłej ryby. Wasz plan obrad i działań jest tak czerstwy jak wy i wasze ciasne prowincjonalne umysły. Tutaj powinien zostać powołany sztab… Dowiedz się więcej »
Światły człowieku, wielkomiejski, który ukończyłeś zapewne studia na najlepszych uczelniach, gdzie niestety widocznie nie uczą czytać ze zrozumieniem…. bo tytuł artykułu jest wyrwaną częścią wypowiedzi, a treść artykułu wskazuje, że spotkanie dotyczyło ogólnej sytuacji młodzieży z terenu miasta i gminy, a liceum jest tylko drobnym tego elementem. Po drugie lepszy ekspercie skoro masz tyle wspaniałych pomysłów dlaczego nie przyszedłeś na to spotkanie? Było otwarte, na facebooku przewijało się zaproszenie. I tak na koniec złóż aplikację na fotel dyrektora. W końcu ma być konkurs. Widzę w Tobie zbawiciela sytuacji. Wszak ukończyłeś zapewne same znaczące kursy.
Albo ja nie rozumiem, albo Ty nie rozumiesz… Spotkanie nie miało chyba na calu ratowania liceum tylko diagnoza potrzeb młodzieży z terenu miasta i gminy. Szacowne grono (nie mi je oceniać) rozmawiało o warunkach w obu gminach i ofercie (różnej? nie tylko edukacyjnej) dla młodych. Liceum było (?) marginalnym tematem? Panie Redaktorze, był Pan na spotkaniu? Czego ono dotyczyło? Ratowania liceum?
Jakbyś czytał w moich myślach. Podpisuję się obiema rękami:):):)